čtvrtek 2. října 2008

Plán na jaro 2009 - Silvretta (Tyrolsko)

Silvretta - v říši snů
Silvretta – pohoří, o kterém jsme již asi všichni slyšeli. Krásné výstupy ve všudypřítomném vysokohorském prostředí. Výstupy na Piz Buin, Dreiländerspitze a Silvrettahorn patří mezi klasiku.

Odkaz na fotogalerii Plán na jaro 2009 - Silvretta (Tyrolsko)

Silvretta – pohoří, které je i u nás velmi známým Pojmem. Relativně snadné výstupy ve všudypřítomném vysokohorském prostředí. Výstupy na Piz Buin, Dreiländerspitze a Silvrettahorn patří mezi klasiku. Pohoří se nachází na hranici Rakouska se Švýcarskem. Je silně zaledněné a nabízejí túry snů pro všechny milovníky skialpinismu. Charaketristickým rysem ledovců je jejich plochost, což znamená i relativně menší rozbrázdění trhlinami. A bezpečí, o tom nám přece jde. Každopádně v přípravě nic nezanedbáme.

Plánování výletu
Ubytování plánuji na chatě Chamonna Tuoi. Nebude to sice takový komfort jako na Rudolfce, ale na pravou horskou klasiku jsme už snad i zapomněli. Cena za ubytování včetně polopenze je CHF 33.— (pro členy klubu Alpenverein).

1. den: doprava přes Rakousko a Německo do Tyrolska a dále do švýcarské horské vesničky Guarda v kantonu Graubünden.
2. den: nástup (3 – 4 hod) na chatu Chamanna Tuoi (2.250 m), Poznání okolí.
3. – 5. den: Možno volit mezi kopci Piz Buin (3.312 m), Dreiländerspitze (3.197 m) a Hintere Jamjochspitze (3.156 m) pošlu ještě další.
V neděli po poslední kratší túře sjezd na parkoviště do Guardy, odjezd do ČR. Noční návrat domů.
Termín: od poloviny března do poloviny dubna.
Pokud by měl někdo zájem se zúčastnit, kontaktujte mne. Co vím, tak zatím přislíbili účast tradiční parťáci Petr N. (Profesor) a Marek B. (Maroš).

úterý 8. ledna 2008

Skialp na Žiarské chatě - leden 2008

První víkendový skialp v Západních Tatrách v Žiarské dolině zaznamenal více méně nepříznivé podmínky. Terén byl tvrdý jako beton, což znamenalo pro ty, kteří neměli stoupací hřebeny dvojnásobnou námahu při stoupání. Při sjezdu to byl obrovský nápor na záda, protože když se přidá tvrdý a hrbolatý povrch...
První den jsme (někteří) nastoupali 1 500 m (Hrubá kopa, terasa, Smutné sedlo a zpět k chatě). Na vrcholu Hrubé kopy byl silný vítr a mráz, což pro mne znamenalo znecitlivění mých dávno omrzlých prstů na rukou. Ale což, zase až tak nejsou potřeba.

Druhý den byl ve znamení sněžení a mlhy. Vystoupali jsme na terasu (nad kosodřevinu) se záměrem cvičit vyhledávání v lavině. Úkol jsme splnili, vyhledávání jsme cvičili, zasypaného jsme vesměs nenašli :-), respektive našli, ale mnohdy za neúměrně dlouhou dobu. Ale proto jsme to cvičili.

Na Žiarské chatě jsme byli ve složení: Tonda, Iva, Martin, Tomáš (PHA), Míla (PHA), Tomáš, David, Káča, Raškin (to jsem já).

Odkaz na fotogalerii

středa 2. ledna 2008

Silvestr na Lysé

Protože jsme se při silvestrovském výstupu na Lysou s kamarády minuli, posíláme aspoň takový malý pozdrav.

Silvestr 2007
© Roman Raška 2007, všechna práva vyhrazena.